.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صدر در دهمین اجلاس ملی دریای خزر:
صدر: رتبه 44 در بین 2 هزار بندرگاه دنیا را داریم
صدر: رتبه 44 در بین 2 هزار بندرگاه دنیا را داریم

 شمال نیوز: رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: ایران جزو 15 کشور اول دنیا در سازمان‌های بین‌المللی دریانوردی است و همچنین به رتبه 44 در بین 2 هزار بندر دنیا رسیده است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، سید عطاءالله صدر در دومین اجلاس ملی دریای خزر ابراز داشت: سهم دریا در حمل و نقل بین‌المللی 90 درصدی است و کشور ما نیز به این چشم‌انداز رسیده است.

وی با بیان اینکه سهم ایران در بنادر ویژه است، خاطر نشان کرد: ایران جزو 15 کشور اول دنیا در سازمان‌های بین‌المللی دریانوردی است و همچنین به رتبه 44 در بین 2 هزار بندر دنیا رسیده است.

صدر با اشاره به اینکه ایران یکی از مهم‌ترین کشورهای دریایی منطقه است، تصریح کرد: ایران با داشتن 5 هزار و 800 کیلومتر مربع مرز دریایی در خلیج فارس، دریای عمان و خزر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: بنادر شهید رجایی، لنگه، شهید باهنر، امام خمینی، خرمشهر، آبادان، بوشهر، چابهار، انزلی، امیرآباد و نوشهر جزو بنادر اصلی کشور است.

وی با اشاره به اینکه در کشور 120 بندر داریم، متذکر شد: نقش بنادر شمالی شامل انزلی، امیرآباد و نوشهر سالانه تخلیه و بارگیری 197 میلیون تن کالا است.

صدر با اعلام اینکه جمع ترانزیت بنادر حاشیه دریای خزر در 9 ماهه امسال به حدود 280 هزار تن رسیده است، گفت: سهم ایران در حمل و نقل دریای خزر در حال حاضر 20 درصد است که باید بر اساس برنامه به 50 درصد افزایش برسد.

وی از سرمایه‌گذاری 100 میلیارد تومانی در بندر انزلی و 120 میلیون یورویی در بندر امیرآباد خبر داد و افزود: ظرفیت بارگیری و جابه‌جایی کالا در بندر امیرآباد در حال حاضر 5 میلیون تن است که باید سالانه بر اساس برنامه به 10 میلیون تن افزایش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور خاطر نشان کرد: بندر امیرآباد تنها بندر ایران است که به خطوط ریلی راه‌آهن متصل است.

وی درباره بندر نوشهر گفت: در حال حاضر این بندر ظرفیت جابه‌جایی کالا به ارزش 4 میلیون تن را دارد.

صدر از توسعه بندر نوشهر به ظرفیت 200 هکتار خبر داد و اظهار داشت: این بندر برای توسعه از کنار باغ اکولوژی نوشهر عبور می‌کند ولی آسیبی به این بنای طبیعی نمی‌زند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.